Deprecated: Funkcia Yoast\WP\SEO\Conditionals\Schema_Blocks_Conditional::get_feature_flag sa od verzie Yoast SEO 20.5 nepoužíva a nie je dostupná žiadna alternatíva. in /data/6/7/67743c36-5636-4036-bde3-cb64e3890642/aider.sk/sub/autoservis/wp-includes/functions.php on line 5391
Aký je rozdiel medzi alternatívnymi dielmi a originálnymi dielmi - AIDER

Aký je rozdiel medzi alternatívnymi dielmi a originálnymi dielmi


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /data/6/7/67743c36-5636-4036-bde3-cb64e3890642/aider.sk/sub/autoservis/wp-content/plugins/js_composer/include/autoload/vc-shortcode-autoloader.php on line 64

V každom odvetví sa nachádzajú lacnejšie a drahšie súčiastky a automobilový priemysel nie je žiadnou výnimkou.

Aký je ale rozdiel?

Je to iba v tom, že na originálnom náhradnom diely máte vyrazené logo automobilky a priplatíte si niekoľko desiatok percent za takýto „obrandovaný“ diel alebo skutočne sú tieto diely odlišné?

Tak ako aj pri čelných sklách je zásadný rozdiel v originálnom a alternatívnom skle, tak aj pri karosárskych častiach sa nájdu z nášho pohľadu tak vysoké rozdiely, že alternatívny diel neodporúčame.

V tomto článku sa pozrieme, prečo pri oprave v prípade dopravnej nehody skutočne chcete, aby boli na opravu vášho auta použité originálne náhradné diely a nie alternatívne diely tzv. repliky. Aj keď medzi mechanikmi je známe, že alternatívne diely sú kvalitatívne na podstatne nižšej úrovni, aj napriek tomu zmluvné servisy poisťovní ich používajú pomaly každodenne.

Častokrát sú totiž zmluvné servisy zaviazané zmluvami s poisťovňami, že budú používať výhradne lacnejšie alternatívne náhradné diely. Aká je (ne)výhoda využiť zmluvný servis poisťovne po dopravnej nehode podrobne rozoberáme v článku: Aké sú (ne)výhody zmluvných servisov poisťovní.

 

Čo hovoria znalci z odboru cestnej dopravy?

Uvedenie poškodeného vozidla do predošlého stavu (do stavu pred poistnou udalosťou), je možné iba za použitia originálnych náhradných dielov, nie za použitia alternatívnych dielov.

  • Marcel Janco, znalec
    • (zdroj: znalecká činnosť)

 

Výroba replík sa realizuje v jednoduchých až priam v primitívnych technologických podmienkach, bez know-how aj bez vedomia originálneho výrobcu na veľmi nízkej kvalitatívnej úrovni. Nekarosárske repliky – súčiastky do náprav, riadenia bŕzd či motorov, vyrobené z podradných materiálov môžu dokonca spôsobiť haváriu vozidla a ohroziť bezpečnosť cestnej premávky

Výmenou poškodených dielov, ktoré boli pôvodne originálne a nahradili by sa síce novými, ale už neoriginálnymi dielmi tzv. replikmi, by nepostačoval na uvedenie poškodeného vozidla do kvalitatívne rovnocenného technického stavu predchádzajúceho vzniku škodovej udalosti

 

Čo hovorí skúšobný ústav?

Automobilka Volkswagen si nechala dokonca v nemeckom skúšobnom ústave pre automobilovo-technické služby (Prüfinstitut Kraftfahrzeugtechnische Dienstleistungen GmbH) s podporou skúšobní Dekra Automobil GmbH, DEKRA Certification GmbH a spoločnosti Continental AG, vypracovať nezávislé testy, ktoré potvrdili, že alternatívne diely nemajú také vlastnosti, ako originálne diely.

Dokonca, ak je vozidlo po havárii opravené alternatívnymi dielmi a dôjde k ďalšej následnej havárii, následky takejto havárie sú väčšie a devastujúcejšie pre posádku, pretože alternatívne diely majú nižšiu pevnosť.

Napr. podľa štúdie v porovnaní nosníka (nosníky absorbujú značnú časť nárazovej energie), je rozdiel medzi originálnym a neoriginálnym dielom značne citeľný. Kým originálny diel má pevnosť 1400 megapascalov, neoriginálny diel má iba 300 megapascalov, čo je pokles v pevnosti dielu o 70% a to už môže mať smrteľné následky pre posádku vozidla. To je rozdiel, či po nehode odíde pasažier „po svojich“ alebo príde po neho sanitka, prípadne čierna limuzína.

Okrem toho, že nárazník, svetlá, výstuhy a ďalšie diely majú nižšiu pevnosť, logicky sa viac dielov musí poškodiť, aby sa náraz zastavil. Uvedená štúdia hovorí až o 3,5 násobne vyšších nákladoch na opravu po vzniku havárie, ktorá vznikne po namontovaní alternatívnych náhradných dieloch (následná havária).

 

Ďalšími nevýhodami alternatívnych dielov je ich vyššia hmotnosť (a paradoxne nižšia pevnosť), čo negatívne vplýva na spotrebu vozidla a vozidlo tak produkovanie viac CO2.

Karosárske diely zase častokrát nemajú pozinkovaný povrch, takže začnú korodovať, taktiež im chýba základný náter (primer) a preto lak drží oveľa horšie, čo má negatívny vplyv na vzhľad vozidla a tým aj na udržanie hodnoty vozidla a tieto diely sú vylisované nepresne a preto nesedia na vozidlo a vždy bude na prvý pohľad vidno, že vozidlo bolo havarované.

Záverom si dovolíme tvrdiť, že výmenou originálnych karosárskych dielov za alternatívne sa majiteľ vozidla pripraví o komfort, bezpečnosť a pevnosť, ktoré mu poskytovali originálne diely.

Dovolíme si tvrdiť, že v konečnom dôsledku výmena za lacnejší alternatívny diel koniec-koncov vyjde drahšie, nakoľko aj malý ťukanec (napr. pri parkovaní) dokáže lacnejší nárazník prasknúť, prípadne ohnúť aj výstuhu za nárazníkom a bude nutná ich opätovná výmena, pričom originálny nárazník aj s výstuhou by takýto náraz vydržal a vrátil sa vďaka svojej pružnosti do pôvodného stavu.

Ste spokojný s našim článkom?Prosím pomôžte nám vylepšiť stránku pomocou vyplnenia tejto krátkej ankety. Na názoroch našich klientov nám záleží a preto si budeme ceniť vašu spätnú väzbu.
// Bing