PREČO SI NECHAŤ VOZIDLO OPRAVIŤ U NÁS?

V dnešnej dobe je už bežné, že zmluvný servis poisťovní zabezpečí obhliadku pre danú poisťovňu, vyrieši za vás dokumentáciu pre poisťovňu potrebnú k likvidácii poistnej udalosti, aby ste sa nemuseli o nič starať a úhradu nemusíte vykonávať servisu vy , ale úhradu vykoná priamo poisťovňa. Problém ale nastane, keď poisťovňa odmietne uhradiť náklady za opravu a úhrada faktúry za opravu ostane na vašich pleciach.

Kedy a prečo poisťovne nepreplatia náklady za opravu?

Škodová udalosť nevykazuje znaky paluzibility.

Tiež pozeráte na to slovo a nikdy ste ho nepočuli? A teraz si predstavte, že odovzdáte svoje poškodené vozidlo po poistnej udalosti do servisu, servis vám auto opraví, vystaví krycí list, ktorý odošle do poisťovne a poisťovňa oznámi, že poistné plnenie jednoducho nevyplatia práve z tohto dôvodu. Okrem toho, že už len samotné googlenie tohto slova vám toho veľa neprezradí, väčšina ľudí ani nevie, ako ďalej postupovať. Servis vám opravené vozidlo neodovzdá, kým servisu nezaplatíte faktúru za opravu (uplatní si zádržné právo v zmysle Občianskeho zákonníka).

Situácia je horšia ako sa môže na prvý pohľad zdať

Okrem toho, že poškodená osoba nemá auto lebo je zadržané v servise a nemá ani peniaze na uhradenie faktúry, čo je horšie nemá už ani dôkazy, ktoré by boli použiteľné na preukázanie oprávnenosti nároku.

Plauzibilný znamená totiž prijateľný alebo pravdepodobný, čiže ak poisťovňa odôvodňuje zamietnutie plnenia práve tým, že škodová udalosť nevykazuje znaky plauzibility, znamená to, že vznik škodovej udalosti je pre poisťovňu technicky neprijateľný. Inými slovami, že vaše vozidlo bolo poškodené za iných okolností, ako ste uviedli. Poisťovne toto používajú aj pri škodách uplatňovaných z PZP aj z havarijnej poistky. Verte, že to že máte svedka (spolucestujúceho), poisťovňu skutočne nezaujíma.

Horšie na tom je, že ak chcete preukázať poisťovni opak a že skutočne škoda vznikla tak ako uvádzate, okrem toho, že budete musieť zaplatiť znalcovi približne 1 000 až 2 000 EUR za vyhotovenie posudku, ktorý ako jediný vás vie zachrániť, musíte mať aj podklady na vypracovanie takéhoto posudku. Zväčša sú to fotky vozidla v poškodenom stave, detailné zábery na poškodenia, zdokumentované výšky poškodenia od zeme a veľa ďalších vecí. Prečo myslíte, že obhliadkár z poisťovne prikladá takú tú červeno bielu tyč a tak to fotí?

Tým, že vozidlo je už opravené, všetky dôkazy a podklady na úspešné preukázanie vašej pravdy sú stratené. Samozrejme, poisťovňa má tieto fotky, ale vám ich neposkytne (z vlastných skúseností).

Ojedinelý prípad?

Žiaľ nie. Veď posúďte sami…

Stáva sa to častejšie, ako by ste si mohli myslieť. Nižšie ponúkame ukážku prípadov, pri ktorých bolo poistné plnenie zamietnuté a poškodeným nebolo vyplatené nič, dokonca museli poškodení zaplatiť za opravu svojho vozidla v servise.

Toto sú prípady ľudí, ktorí si dali opraviť svoje auto po nehode v lokálnom servise a poisťovňa zamietla nároky na preplatenie faktúry zo servisu. Výsledkom bolo, že za opravu si museli títo poškodení najskôr zaplatiť zo svojho vrecka a potom sa domáhať preplatenia súdnou cestou. Nakoniec sa podarilo vymôcť z poisťovne poistné plnenie, ale trvalo to vyše 2 rokov a stálo ich to nemálo peňazí.

Neriskujte zbytočne

Ako vidíte, je úplne bežné, že poisťovne zamietnu poistné plnenie za opravu po nehode. Neriskujte a nechajte si opraviť svoje auto po nehode u nás. Cenu za opravu auta si už doriešime s poisťovňou my na vlastné náklady a na vlastnú zodpovednosť a to aj v prípade, ak poistné plnenie poisťovňa zamietne. My totiž presne vieme, ako postupovať, aby plnenie nezamietli.